dinsdag 20 augustus 2013

Maybelline Dream Fresh 8 in 1 BB cream.

Verschillende merken hebben een BB cream in hun assortiment en ze zijn tegenwoordig razend populair. Van al die merken was de BB cream van Maybelline de eerste die ik probeerde. Lees snel verder om erachter te komen wat ik van de Maybelline Dream Fresh 8 in 1 BB cream vind.


De BB cream komt in een wit met bruine tube. Met onder andere roze letters staat de naam van het product op de verpakking. Op de achterkant vind je een uitgebreide beschrijving van wat het product voor je huid kan doen. Dat zijn 8 effecten in totaal.

Op de beschrijving staat dat deze BB cream zorgt voor een natuurlijke glow. Na het aanbrengen, glimt de huid inderdaad, maar iets teveel naar mijn mening. Het lijkt net alsof ik een vette huid heb. Gelukkig kun je dit goed oplossen met poeder. 
Het zou ook alle imperfecties van de huid vervagen en de toon van je huid verbeteren. Dit is ook wat het product voor mijn huid doet. Het vervaagt mijn acnelittekens en andere vlekjes in mijn gezicht en het sluit goed aan op de kleur van mijn huid. Als je iets meer dekking wilt, kun je de pigmentatie ook nog iets opbouwen. 
De BB cream bevat SPF 30, dus het beschermt onze huid tegen de effecten van de zon. Op de verpakking staat ook dat de BB cream de huid hydrateert en dat het fris aanvoelt. Voor mij voelt het als een hydraterende dagcrème en daarom draag ik er geen dagcrème onder.
Dit product is olie-vrij en zou daarom ook geschikt zijn voor vettere huidtypes. Gedurende de dag begint de huid wel erg te glimmen en daarom vind ik het minder geschikt voor dat huidtype.

Ik vind het jammer dat de Maybelline Dream Fresh 8 in 1 BB cream zo glimt op mijn gezicht, nadat ik het heb aangebracht. Ook aan het einde van de dag moet ik alsnog poederen om het glimmen tegen te gaan. Ook is het jammer dat het alleen in twee kleuren komt: Light en Medium. Er is helaas geen tint voor mensen met een diepere huidskleur. Voor de rest vind ik het fijn en makkelijk om te dragen, omdat ik verder geen andere verzorgingsproducten op mijn gezicht hoef te smeren. Het vervaagt inderdaad mijn acnelittekens en andere vlekjes in mijn gezicht en sluit goed aan op de kleur van mijn huid. Het is dus niet geheel een teleurstelling. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten