zondag 18 augustus 2013

How to: Red lips.

Rode lippen hebben iets tijdloos. De beroemde sterren van tegenwoordig gebruiken nog steeds deze kleur om hun lippen te laten knallen op de rode loper of in een videoclip. Persoonlijk durf ik zelf niet deze kleur zomaar op mijn lippen te dragen en over straat te lopen. Voor degene die het wel durven, laat ik zien hoe je rode lippen kunt aanbrengen en geef ik tips over hoe je ervoor kunt zorgen dat de lipstick langer blijft zitten.


Voordat je iets op je lippen smeert, kun je lippenbalsem aanbrengen. Dit doe je om je lippen te beschermen tegen eventueel uitdrogen door de lipstick en/of lipliner. Nadat de lippenbalsem een tijdje op je lippen heeft gezeten, kun je de lippenbalsem het beste eraf deppen. 

Vervolgens ga jij je lippen inkleuren met rode lipliner. Zo blijft de lipstick die je eroverheen aanbrengt langer zitten en het kan je helpen te voorkomen dat je de lipstick te ver over je liprand smeert. 

Nu kun je de rode lipstick aanbrengen. Je kunt zelf kiezen of je het direct vanuit de tube aanbrengt of dat je een lippenseel gebruikt. Persoonlijk doe ik de eerste laag met een lippenseel, daarna blot (of hap) ik het af in een tissue.
Vervolgens breng ik de lipstick direct vanuit de tube aan en daarna blot ik voor de laatste maal af. 
Na het aanbrengen is het wel belangrijk om te blotten. Zo verwijder je alle overtollige lipstick van je lippen.
Na het aanbrengen van de lipstick, gebruik je concealer om de buitenkant van de lippen te concealen. Dit doe je om eventuele foutjes of slechte lijnen te verwijderen. Op deze manier krijg je mooie, strakke, rode lippen. De concealer moet je vervolgens poederen. Ook kun je de lipstick zelf poederen ,door de poeder op je lippen te deppen met je vinger. Dit kan ervoor zorgen dat de lipstick langer blijft zitten gedurende de dag of nacht.
 Het resultaat zijn mooie, strakke rode lippen. Rode lippen die lang blijven zitten door het gebruik van lipliner en poeder. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten