dinsdag 12 augustus 2014

The Balm Nude Tude Palette.

In Beau make-upstore in Groningen had ik een prachtig oogschaduwpallet gezien, met mooie natuurlijke kleuren. Ik heb het in Groningen toen niet gekocht, maar had daarvan al gauw spijt. Ik ben toen op internet op zoek gegaan en heb het pallet besteld. Het is de Nude Tude Palette van The Balm en hier lees je hoe het tot nu toe bevalt.
The Balm Nude Tude Palette is voor een groot deel van stevig karton. Het heeft ook een kartonnen hoes dat je gemakkelijk eraf kan schuiven. Op de voorkant is de naam van het pallet heel duidelijk weergegeven. Het pallet heeft ook een grote spiegel. Dat is heel handig voor op reis. Op de achterkant vind je een overzicht van de inhoud van het pallet. Het pallet bevat  twaalf oogschaduws en een tweezijdig oogschaduwkwast.
De oogschaduws hebben verschillende kleuren en finishes. Vier van de twaalf oogschaduws zijn mat. Zeven oogschaduws hebben een shimmer en één oogschaduw heeft fijne glitters. Het pallet bevat vijf verschillende tinten bruin, twee verschillende tinten roze, een witte, een gouden, een taupe, een donkerrode en een zwarte oogschaduw. Door deze variatie aan kleuren en finishes kan ik gemakkelijk verschillende ooglooks maken. Hierdoor kan het zijn dat ik dit pallet veel ga gebruiken en dat is natuurlijk positief!
De pigmentatie van de oogschaduws is super. De oogschaduws zijn ook gemakkelijk te blenden. Door deze combinatie kun je zonder veel moeite mooie ooglooks maken. De oogschaduws zijn wel poederig. Hierdoor vind ik het soms wel lastig om de oogschaduw op te pakken met een kwast en heb je snel last van fall out. Dit kan het juist lastig maken om een mooie ooglook te maken.
Het kwastje is dubbelzijdig. Aan de ene kant heb je een platte oogschaduwkwast en aan de andere kant heb je een schuin afgesneden oogschaduwkwast. De haartjes van de kwastjes zijn hard en stug en daarom vind ik het niet fijn om te gebruiken.
Ik vind dit een prachtig pallet, maar soms praktisch moeilijk te gebruiken. Door de variatie aan kleuren en finishes kun je verschillende, mooie ooglooks maken. De pigmentatie is super en de oogschaduws zijn gemakkelijk te blenden. Helaas zijn de oogschaduws wel poederig. Hierdoor is het lastig om oogschaduw op te pakken met je kwast en heb je snel last van fall out. Ook verspil je dan veel oogschaduw. De bijbehorende kwastjes vind ik helemaal niks en deze gebruik ik dan ook niet. Ondanks de negatieve kanten gebruik ik het pallet toch vaak en dit zal ik blijven doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten