donderdag 7 augustus 2014

Nageltutorial: DIY glittermanicure.

Het is weer eens tijd voor een nageltutorial. Het is alweer veel te lang geleden dat ik het gedaan heb en dat terwijl ik het eigenlijk heel leuk vind om te doen. Vandaag wilde ik een manicure met glitters doen, maar op een andere manier. Wat je nodig hebt is een base coat, gekleurde nagellak, fijne glitters en een top coat. Je kunt een pot fijne glitters in de knutselschappen van Action vinden. Laten we beginnen!
Voor je begint met welke kleur nagellak ook, is het belangrijk om eerst een base coat aan te brengen. Een base coat beschermt je nagels tegen barsten, scheuren en verkleuren. Ook helpt een base coat je met het behouden van alles wat je eroverheen aanbrengt. Hier gebruik ik de base coat van Essie.
Nadat de base cour droog is, kun je twee laagjes nagellak met een kleur aanbrengen. Laat tussen de twee laagjes genoeg tijd om het goed te laten drogen. Voor het gemak heb ik gekozen voor een witte nagellak, zodat jullie later het resultaat beter kunnen zien.
Terwijl het tweede laagje aan het drogen is, kun je de glitters er zachtjes op drukken. Deze pot met verschillende kleuren glitters heb ik gekocht voor een paar euro bij de Action. Als je tevreden bent met het aantal glitters op je nagels, laat je het verder drogen.
Als alles goed droog is, kun je de overtollige glitters van je nagels en nagelriemen afhalen met een tissue. Vervolgens kun je het geheel afmaken met een topcoat. Ik gebruik de Sally Hansen Diamond Flash top coat. Review lees je --> hier.
Zo kun je dus gemakkelijk een glittermanicure maken, zonder het gebruik van glitternagellak. Het is een keer leuk en anders om te doen met je nagels. Ik hoop dat jullie dit leuk vonden en hopelijk tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten