woensdag 13 augustus 2014

Batiste Dry Shampoo: Tropical en for brunette hair.

Sinds ik mijn haar laat groeien, doe ik er alles aan om het zo gezond mogelijk te houden. De voornaamste reden dat ik mijn haar kort liet knippen was dat mijn lange haar niet meer gezond was. Het was droog en beschadigd tot het punt dat het niet meer te herstellen was. Dit wilde ik natuurlijk niet weer. De eerste tip dat ik kreeg van de kapper was het minder wassen van mijn haar. Eerste waste ik mijn haar elke dag. Dit probeer ik te reduceren tot 3 á 4 keer in de week. Soms vind ik tussen de wasbeurten door mijn haar er niet zo fris uitzien, maar gelukkig hebben wij hier droogshampoo voor. Ik heb een tijdje geleden twee soorten van Baptiste gekocht. De tropical en voor brunettes.
De Tropical komt in de geel met groene bus met een witte dop. Het bevat 200 ml droogshampoo dat ruikt naar cocosnoot. De beschrijving en korte uitleg van hoe je de droogshampoo moet gebruiken vind je op de achterkant.
Je moet de droogshampoo eerst goed schudden voor gebruik. Vervolgens houd je het 30 cm van je haar en spuit het op je haarwortels. Vervolgens ga je het goed masseren, kun jij je haar weer in model borstelen en voilá! Je hebt enigszins weer fris haar.
Bij de Tropical vind ik de geur wel sterk, maar dat vervliegt vrij snel. Als je het in je haar spuit, laat het wel een witte laag achter. Bij het in masseren verdwijnt deze wel, maar je blijft een witte waas in je haar zien. Toen ik blond was, vond ik dit niet erg. Het verborg mijn donkere uitgroei vrij goed. Ik heb nu mijn haar donkerder geverfd en ben nu minder gecharmeerd door deze witte waas. Voor de rest werkt de droogshampoo prima. Mijn haar ziet er schoner uit en voelt frisser aan na gebruik.
For brunette hair heeft meer de bloemige geur van een echte shampoo. Ook deze geur verdwijnt vrij snel na gebruik. Deze droogshampoo heeft niet een witte kleur, maar een licht bruine kleur. Dit vind ik veel beter nu mijn haar donkerder is, want het valt minder op dat ik droogshampoo heb gebruikt. Ook deze droogshampoo werkt prima. Het haar oogt schoner en frisser.
Ik zal zeker deze droogshampoos blijven gebruiken. Ze laten helaas wel een lichte waas achter in je haar. Voor de blondines onder ons zou ik de Tropical adviseren en voor de brunettes onder ons de donkere bus. Zo valt de witte en licht bruine waas niet teveel op. De geur is wel sterk tijdens gebruik, maar deze verdwijnt snel. Het haar oogt na de tijd schoner en frisser, dus aan de andere kant doen ze hun werk.
Aangezien dit de eerste keer is dat ik droogshampoo gebruik, zal ik zeker nog andere proberen. Ik houd jullie op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten