donderdag 21 augustus 2014

Make-up starterskit.

Je gaat nu naar de 'grote' school en je mag nu eindelijk iets meer make-up aanbrengen van je ouders of je raakt nu pas geïnteresseerd in make-up. In beide situaties kun jij je afvragen wat voor make-up je moet gaan kopen. Het liefst wil je beginnen met de dingen die je waarschijnlijk het meeste nodig hebt. Dingen waar je het beste mee kunt starten. Ik heb een lijstje opgesteld met make-upproducten, waarmee je kunt beginnen. Ik laat producten uit de drogisterij zien, zodat het ook nog eens betaalbaar is!
Het eerste product op mijn lijstje is een lichte foundation of BB cream. Een lichte foundation zorgt ervoor dat oneffenheden worden gecamoufleerd, zonder te zwaar te voelen op de huid. Als je foundation nog te dekkend vind, kun je ook kiezen voor een BB cream. Het doet hetzelfde werk, maar voelt lichter aan op de huid. Met name als je een prachtige huid hebt met weinig oneffenheden,  raad ik je aan om een BB cream te gebruiken.
Met concealer kun je eventuele puistjes, rode vlekjes, donkere cirkels en andere oneffenheden neutraliseren of camoufleren. Met een lichte foundation of BB cream kan het voorkomen dat deze oneffenheden nog enigszins zichtbaar zijn. Gelukkig kan concealer dan het werk afmaken.
Als je een gecombineerde of vettere huidtype hebt, is het belangrijk om je BB cream, foundation en concealer af te poederen. Poeder zorgt ervoor dat foundation en concealer langer blijft zitten en dat je aan het einde van de dag er niet uitziet als een wandelende discobal.
Door het gebruik van foundation en concealer kan kleur uit je gezicht verdwijnen. Gelukkig is dit op te lossen met bronzer en blush.  Als je bleek lijkt, kun je met bronzer voorzichtig je tint terugbrengen. Voor blush heb ik een blush gekozen met een shimmer, zodat je niet apart een highlighter hoeft aan te schaffen.Weet je niet waar of hoe je bronzer of blush moet aanbrengen. Ik heb een volledige blogpost over dit onderwerp. Deze blogpost vind je --> hier.
Om het geheel af te maken kun je nog mascara en lipgloss aanbrengen. Mascara zorgt voor een mooie oogopslag en je lijkt er meer wakker door. Lipgloss zorgt voor een lichte kleur op je lippen met een glans.
Dit vind ik echt de basis voor een beginner. Als je een stapje verder wilt, kun je ook beginnen met het aanbrengen van een oogschaduwbasis en oogschaduw. Ik zou dan wel beginnen met natuurlijke tinten oogschaduw en vanuit daar steeds een stapje verder gaan. Vergeet daarnaast je wenkbrauwen niet. Je wenkbrauwen kun je gemakkelijk invullen met een wenkbrauwpotlood en fixeren met een wenkbrauwgel. Dit maakt een ooglook compleet.
Als je bepaalde dingen te veel of overdreven vind, mag je die dingen natuurlijk weglaten. Make-up is persoonlijk en dus mag je zelf weten wat je wel of niet aanbrengt.
Ik heb niks over eventuele kwasten genoemd in de Make-up starterskit. Laat mij weten in de opmerkingen of jullie hier een aparte blogpost over willen. Ik hoop dat dit behulpzaam was voor jullie! Bedankt voor het lezen en hopelijk tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten