dinsdag 28 januari 2014

The Bodyshop Seaweed Essentials Kit.

De Bodyshop Seaweed Essentials Kit is voor mensen met een gecombineerde huid. Om die reden heb ik deze kit gekocht, in de hoop om het glimmen van mijn t-zone tegen te gaan en om mijn poriën de minimaliseren. Het moest ook verzorgend zijn voor de rest van mijn gezicht, dat iets droger is dan mijn t-zone. Volgens een verkoopster was dit geen probleem, dus ik nam het mee om te proberen. Hier lees je wat ik er tot nu toe van vind.
The Bodyshop Seaweed Essentials kit komt in een kleine etui. Hierdoor wordt het gemakkelijk om mee te nemen op reis. De kleine etui is gemaakt van stof bij de rits, en de producten zitten in een soort dichte net. De producten kun je erdoor heen zien. Aan de rits zit een soort bedeltje waarin het logo van The Bodyshop in gedrukt is.
De producten die de kit bevat zijn: de Seaweed deep cleansing facial wash, de Seaweed clarifying toner, de Seaweed mattifying cream en de Seaweed clarifying night treatment.
De Seaweed deep cleansing facial wash is een gel dat je aanbrengt op een nat gezicht. Met ronddraaiende bewegingen maak jij je gehele gezicht schoon. Het is de bedoeling dat je het tweemaal daags gebruikt voor het gewenste effect. Het verwijdert make-up, overtollige oliën en ander vuil. Ik vind het heerlijk dat het schuimt. Dit geeft mij het gevoel dat mijn gezicht goed schoongemaakt word. Het voelt prettig aan op de huid. Mijn wangen voelen wel iets droog aan, na het afspoelen, maar de rest voelt schoon en zacht aan.
De Seaweed clarifying toner verwijdert de overgebleven cleanser, make-up en ander vuil. Helaas droogt dit mijn wangen nog verder uit, maar verkleint wel mijn poriën. Wat ik fijn vind aan dit product is dat het geen alcohol bevat.
Volgens de beschrijving die bij dit product hoort, zou het de glimmende gedeelten van gezicht mat maken en de drogere gedeelten van het gezicht verzorgen. Dit is ook wat de verkoopster mij heeft verteld. Het reduceert inderdaad het glimmen van mijn t-zone en verzorgt deze goed. Alleen verzorgt het mijn drogere gedeelten van mijn gezicht net niet genoeg. Mijn wangen voelen na gebruik nog steeds strak en geïrriteerd aan.
Als laatste hebben wij de Seaweed clarifying night treatment. Gedurende de nacht zorgt deze treatment ervoor dat de oliën weer in balans komen en de huid weer egaal wordt. Deze night treatment doet zijn werk. De volgende ochtend is mijn huid zacht en ziet het er weer gezond uit.
Ik vind het fijn dat de producten mijn t-zone mat maken en dat het de poriën verkleint. Ik vind het jammer dat de producten mijn wangen uitdrogen en het vervolgens niet meer goed kunnen verzorgen. Vaak is mijn huid in de winter wat droger, dus dat zou een goede verklaring kunnen zijn. Hierdoor ben ik van mening dat ik deze producten beter kan gebruiken in de lente en de zomer. Misschien dat het dan meer een succes is.
Je kunt deze kit ook geven als kado, als je weet wat voor huidtype de jarige heeft. De prijs is ook redelijk voor het aantal producten en de inhoud van deze producten. Voor twee producten met een inhoud van 15 ml. en de andere twee producten van 60 ml. betaal je 20 euro.

Ik zal de producten deze zomer weer proberen, om te kijken of ze dan beter tot hun recht komen. Ik laat jullie nog wel weten of dit zo is. Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten