zondag 26 januari 2014

Maybelline Instant Anti-Age The Eraser Eye concealer

De meeste concealers die ik bezit bevallen mij niet meer zo goed onder de ogen. Dit komt onder andere doordat ze in de fijne lijntjes gaan zitten. Zelfs wanneer ik het helemaal afpoeder. Ik besloot naar de Kruidvat te gaan en te zoeken naar een concealer dat speciaal gemaakt is voor onder de ogen. Ik vond deze in de schappen van Maybelline. Het is de Instant Anti-Age The Eraser Eye Perfect & Cover concealer.
Volgens de beschrijving van Maybelline zou deze concealer het huidoppervlakte gladder maken en oneffenheden vervagen. Het bedekt niet alleen de lijntjes, maar vervaagt ook rimpels, pigmentvlekken en kraaienpootjes. Tijdens het dragen van deze concealer wordt je huid verzorgt en beschermt door krachtige anti-oxidanten van de Goji bes. De zachte applicator zorgt voor een comfortabel en zachte applicatie en zorgt ervoor dat je het egaal aan kan brengen onder de ogen.

De applicator is inderdaad zacht en comfortabel. Je kunt hier heel goed de concealer egaal aanbrengen en verder blenden met je ringvinger. Ik vraag mij alleen af of het hygiënisch is, aangezien er elke keer product in blijft zitten en je het steeds weer gebruikt. Je kan het namelijk niet schoonmaken.
Deze concealer heeft een vloeibare formule.  Het is goed de blenden met je vingers en droogt in een matte finish op. Het vervaagt de oneffenheden en bedekt de fijne lijntjes onder je ogen prima. De diepere lijntjes en rimpels blijven echter nog wel zichtbaar. Mijn donkere cirkels zijn in ieder geval verdwenen en dit vind ik echt een pluspunt. Een ander pluspunt is dat het niet ophoopt in die fijne lijntjes en dat het lang blijft zitten. De concealer droogt de huid onder mijn ogen niet uit, maar geeft juist het gevoel dat het de huid verzorgt.
Helaas voor mensen met een donkere huidskleur komt deze concealer in maar twee lichte kleuren, namelijk 'light' en 'fair'. Ik heb de kleur 'fair', omdat dit tot nu toe het beste bij mijn foundation past.
Ik vind dit een goede concealer. Het is gemakkelijk om aan te brengen en te blenden. Het vervaagt en verbergt oneffenheden, fijne lijntjes en mijn donkere cirkels. Het hoopt zich niet op in de lijntjes en blijft lang zitten. Deze concealer droogt mijn huid niet uit, maar verzorgt het juist tijdens het dragen.
De enige twee nadelen die ik kan noemen zijn dat het maar in twee lichte kleuren komt. Dit is jammer voor de mensen met een donkere huidskleur. Ten tweede vraag ik mij af hoe hygiënisch de applicator is, aangezien je deze niet kunt reinigen.

Welke concealers gebruiken jullie onder jullie ogen? Je kunt het mij laten weten in de opmerkingen. Ik wil jullie bedanken voor het lezen en hopelijk tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten