woensdag 15 januari 2014

Benefit Primping With The Stars.

Make-up koop ik met name bij drogisterijen en bij bepaalde webshops. Er is veel goede make-up beschikbaar voor een lage prijs. Om die reden koop ik eigenlijk geen dure make-up. Op een middag was ik met een vriendin te winkelen in Groningen en we kwamen in de Douglas terecht. Dit keer wilde ik een uitstapje maken naar een duurdere make-upmerk. Omdat ik veel goede dingen had gelezen en gehoord besloot ik om iets mee te nemen van Benefit. Ze hadden daar verschillende sets en ik koos Primping With The Stars om te proberen.
Als je het doosje opendoet, is het eerste wat je ziet een boekje. Hierin staat in het kort een beschrijving van hoe je de producten kunt gebruiken. Als je het boekje eraf haalt zie je de producten door het doorzichtige plastic. 
Deze kit bevat in totaal 6 producten, een uitklapbaar how-to boekje en een spiegel. De producten die hierin zitten zijn: Stay Don't Stray eyeshadowprimer, Some Kind of Gorgeous foundation in de kleur 'Medium', Porefessional faceprimer, Benetint, Girl Meets Pearl highlighter en They're Real mascara. 
Stay Don't Stray eyeshadow primer is een oogschaduwbasis met een gele ondertoon. Het neutraliseert de vlekjes en adertjes op je oogleden en zorgt ervoor dat oogschaduw langer blijft zitten. Op zich werkt deze oogschaduwbasis prima, maar ik heb ook één van Essence dat net zo goed werkt. Deze zou ik dus niet aanschaffen in full size. 
De Porefessional is een gezichtsprimer dat belooft de poriën en lijntjes te minimaliseren. Het zou er ook voor zorgen dat foundation en concealer langer blijven zitten. Ik ben helemaal weg van dit spul. Mijn poriën worden geminimaliseerd en mijn fijne lijntjes lijken te verdwijnen op het moment dat ik het aanbreng. Foundation glijdt er gemakkelijk overheen en het blijft gedurende dag langer zitten. De Porefessional zorgt voor een prachtige finish. Ik ben hier fan van en zou hier zeker wel de full size van aanschaffen. 
De Some Kind of Gorgeous foundation vond ik met name prettig in de zomermaanden. De reden hiervan is dat het een hele lichte foundation is. Je merkt helemaal niet dat je foundation hebt aangebracht. Het voelt zeker niet zwaar op de huid. Het heeft een medium dekking, blijft ongeveer 5 á 6 uren zitten en heeft een semi-matte finish. De kleur 'Medium' paste goed bij mijn huidkleur in de zomer. Op zich vind ik dit een fijne foundation, maar ik weet nog niet of ik het opnieuw zou kopen. 
Benetint is een rode blush, dat je ook op je lippen kunt gebruiken. Je brengt drie streepjes aan op elke wang en je blendt het met je vingers. Ik ben eigenlijk helemaal geen fan van vloeibare blushes en zo bleek ook deze keer. Bij mij lijkt het al snel vlekkerig en ziet het er raar uit. Op de lippen heeft het wel iets, maar het droogt mijn lippen uit. Dit vind ik erg jammer. Deze ga ik niet weer kopen. 
De Girl Meets Pearl highlighter wordt beschreven als "liquid pearl for the face' en ze hebben gelijk. De highlighter heeft dezelfde kleur en dezelfde glans als een parel en heeft een prachtige finish op het gezicht. Het geeft een subtiele glans op plekken waar je het hebt aangebracht. Het is gemakkelijk aan te brengen en te blenden met de rest van je gezichtsmake-up. Het lijkt ook prachtig op foto's. 
Als laatste hebben wij They're Real mascara. Deze mascara zou moeten zorgen voor een falsh lash effect. Dit is ook een product dat verschrikkelijk gehyped wordt op Youtube en andere beautybloggen en eigenlijk snap ik het wel. Het is inderdaad een fijne mascara. Het separeert de wimpers goed en door het bolletje, aan het uiteinde, kun je ook goed bij de kleinste wimpers komen. Het maakt je wimpers donker en blijft gedurende dag goed zitten. Toch is mijn mening dat mascara's van andere merken dit net zo goed kunnen en om die reden zal ik de full size van Benefit niet kopen. 
Ik ben eigenlijk blij dat ik een keer de gelegenheid heb gekregen om duurdere make-up producten te proberen en om te kijken of ze dan ook echt beter zijn dan producten uit de drogisterijen. Dit vind ik over het algemeen wel meevallen. 
Een aantal producten van deze kit vind ik erg prettig en sommige ook niet. Door ze te proberen, kun je kijken of je ze het waard vind om opnieuw aan te schaffen. Door de grootte van de producten kun je ze ook goed uitproberen. Er zit genoeg in om te kijken of je het prettig vind of niet, onder verschillende omstandigheden. Ik zou zeker aanraden om deze kit ook een keer te proberen, omdat hier een aantal van Benefit's toppers in zitten voor een redelijke prijs. 

Wat voor duurdere producten gebruiken jullie en vinden jullie het waard om steeds opnieuw te kopen? Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten