vrijdag 31 januari 2014

Rimmel London Match Perfection Light Perfecting Radiance Foundation met SPF 18.

In de winter heb ik altijd een lichte foundation nodig. Meestal heb ik voor de winter de Catrice Photo Finish in de lichtste kleur, maar helaas heb ik deze aan het begin van de winter opgemaakt. Hierdoor wilde ik graag een nieuwe foundation kopen. Dit keer wilde ik een foundation van een ander merk proberen. Ik koos voor deze Rimmel foundation in de lichtste kleur: 100 Ivory.
De Rimmel London Match Perfection Foundation is een licht flecterende foundation met de perfecte dekking, met Advanced Smart-Tone technologie. Dit zorgt ervoor dat de foundation zich goed kan matchen met je huid. De Sapphire Radiance zorgt ervoor dat de huid er egaal uitziet onder elk licht. Volgens Rimmel houdt deze foundation de gehele dag en het bevat SPF 18. 
De foundation zelf komt in een glazen pomp flacon. Dit vind ik altijd prettig, omdat je het product zelf goed kunt doseren en ik vind het hygiënisch. Op de achterkant vind je een korte beschrijving van de foundation en op de voorkant de rest van de informatie. In deze flacon zit 30 ml foundation. Ik ben niet zo'n fan van de dop. Die klikt niet vast, maar glijdt er gemakkelijk af. Hierdoor heb je het risico dat je foundation in je make-up tas komt te zitten, in plaats van op je gezicht. 
Ik weet niet wat Rimmel bedoelt met een perfecte dekking, maar deze foundation geeft een lichte tot medium dekking. Je kunt de dekking eventueel opbouwen. Persoonlijk vind ik de dekking wel prima zo. 
De foundation geeft inderdaad een stralende finish, maar niet overdreven. Ik hoef alleen mijn voorhoofd en rond mijn neus af te poederen om het ergste glimmen te voorkomen. Niet je geheel gezicht verandert dus in een glimmende discobal. 
Vlak na het aanbrengen lijkt het net alsof deze kleur mijn huid grauw maakt. In het begin schrok ik hier wel van. Na een tijdje verdwijnt de grauwe kleur en komt daarvoor in de plaats meer mijn natuurlijke huidskleur. De foundation heeft dus even de tijd nodig om te setten en te matchen met je huid. 
Dat het een gehele dag blijft zitten vind ik een beetje overdreven. Na een paar uur glijdt de foundation toch echt van mijn t-zone. Persoonlijk vind ik het wel fijn dat er SPF in zit, omdat het ons beschermt tegen de effecten van de zon. 
Ik vind de Rimmel London Match Perfection Light Perfection Light Reflecting Radiance Foundation een fijne foundation. Ik vind de finish mooi en de dekking prima. Persoonlijk vind ik het niet erg om mijn t-zone gedurende de dag te poederen. Het matcht goed met mijn natuurlijke huidskleur en ik vind het fijn dat er SPF 18 in zit. Het enige nadeel dat ik kan noemen is dat het niet de gehele dag blijft zitten en de dop.

Welke foundations gebruiken jullie elke dag? Ik ben hier erg nieuwsgierig naar. Je kan het mij laten weten in de opmerkingen. Bedankt voor het lezen en hopelijk tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten