woensdag 22 januari 2014

Rimmel Scandal Eyes Retro Glam mascara: extreme black.

Een tijdje geleden kwam Rimmel met een nieuwe mascara. Deze nieuwe mascara zou voor veel volume en extra grote ogen zorgen. Met deze mascara zou je ook geen last hebben van vervelende klontjes, wanneer je het volume probeert op te bouwen. Het bijzondere van deze mascara is het borsteltje. Het borsteltje heeft een zandloper-vorm, zodat je elk afzonderlijke wimper kunt bereiken. Zelfs de kleinste wimpers zou deze mascara kunnen pakken.
Toen ik dit allemaal las, werd ik erg nieuwsgierig. Bij Kruidvat hadden ze destijds een actie met Rimmel, namelijk 1 + 1 gratis en ik nam toen een foundation en deze mascara mee. Hier lees je wat ik van deze mascara vind.
De verpakking van deze mascara vind ik erg prettig. Het uiterlijk is zwart en basic, met witte belettering. Het is wel een dikke verpakking, maar dit vind ik verder geen probleem. Wat ik fijn vind aan deze verpakking is dat de dop vast klikt, op het moment dat je de mascara dichtdraait. Dit zorgt ervoor dat de mascara niet zo snel uitdroogt.
Wanneer je het borsteltje uit de tube trekt, zie je dat er veel product op het borsteltje blijft zitten. Hierdoor kun je de mascara niet mooi aanbrengen. De ene wimper heeft dan meer mascara op, dan de andere wimper. Doordat er zoveel product op het borsteltje zit, krijg ik ook wel mascara op mijn wimperranden.
De haartjes van het borsteltje pakken wel veel van mijn wimpers en separeert ze wel redelijk. De lengte van het borsteltje is goed. Het heeft ongeveer dezelfde lengte als mijn ogen.

De mascara zelf zorgt zeker voor lengte. Na gebruik lijken mijn wimpers langer. Ik vind dat het niet echt voor volume zorgt. Ik had voor extreme black gekozen, maar deze mascara maakt mijn wimpers net zo zwart als alle andere mascara's. Deze mascara behoudt wel goed de krul van mijn wimpers. Het is dus niet zo dat aan het einde van de dag mijn wimpers naar beneden zakken.

Een echte pluspunt is dat de mascara gedurende de dag niet afbrokkelt of smeert. Wat je op je wimpers aanbrengt, blijft goed zitten. Je hoeft dus niet om de haverklap naar een toilet om met een wattenstaafje de rommel rond je ogen op te ruimen.
Ik vind deze mascara oké. Ik kan niet zeggen dat ik tevreden ben, maar ook niet dat ik het verschrikkelijk vind.
De verpakking vind ik prettig. De dop klikt vast, wanneer je de tube dichtdraait. Hierdoor droogt de mascara minder snel uit. Voor de rest is het uiterlijk lekker zwart en basic. Het borsteltje heeft voor mijn ogen de juiste lengte en pakt veel van mijn wimpers, zonder dat ik er al teveel moeite voor hoef te doen. Mijn wimpers lijken langer na gebruik en deze mascara behoudt goed de krul.  Ook smeert en brokkelt de mascara niet af gedurende de dag.

Als je het borsteltje uit de tube trekt, blijft er teveel product op het borsteltje liggen. Hierdoor kun je de mascara niet mooi aanbrengen en komt er meer product op de wimperranden, dan op de wimpers zelf. De mascara zorgt niet echt voor volume. Verder merk ik weinig verschil tussen deze mascara en andere mascara's. Kortom is deze mascara redelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten