dinsdag 8 oktober 2013

Stila in the light palette.

In London kwamen we de winkel Boots tegen. Dit was de winkel dat ik graag wilde bezoeken, als ik de kans kreeg om Engeland weer te bezoeken. Eenmaal binnen zag ik mijn ogen uit. Al het make-up lag voor het oprapen en dus ging ik langs de schappen om te kijken wat ik mee wilde nemen. Mijn oog viel onder andere op de schappen van Stila. Ik had goede dingen gehoord over dit merk via Youtube. Ik zag de Stila in the light palette liggen en besloot om deze goed te bekijken. Wat ik zag vond ik zo mooi, dat besloot ik om het te kopen.
Het palet wordt omgeven door een kartonnen omhulsel. Daarop staat de naam van het merk en dat dit palet de Stila full-size smudge eye liner en een how-to boekje bevat. Op de achterkant van het kartonnen omhulsel vind je een afbeelding die de inhoud weergeeft, dus de namen en de kleuren van de oogschaduws en de kleur en de naam van de waterproof eyeliner. Ik vond dit wel prettig, omdat je in de winkel niet het palet hoefde te openen om een idee te krijgen van de inhoud.
Als je het palet zelf uit het omhulsel haalt, valt het how-to boekje er meteen uit. Deze zit er dus los bij. Het palet zelf is ook van een soort karton. Het is harder dan de omhulsel. Het heeft een licht bruine kleur en de naam staat er met bronzen letters op. Op de achterkant vind je hetzelfde als op het kartonnen omhulsel, maar dan niet in kleur. Als je het palet opent, dan zie je de oogschaduws, de eyeliner en een vrij grote spiegel. Boven de spiegel lees je een quote.

'Believe in the Beauty of the future' -Sarah Lucero

De grote spiegel vind ik erg praktisch. Zo kun je dit palet ook goed gebruiken op vakanties en weekendjes weg, zonder dat je een spiegel hoeft mee te nemen. Het how-to boekje kan beginners heel goed helpen bij het creeĆ«ren van een ooglook. Ik maakte mij eerst wel zorgen over de verpakking van de oogschaduws, maar tot nu toe is er niets gebroken. 

Het palet bevat alleen oogschaduws met natuurlijke kleuren. Er zijn drie lichte kleuren met een gele ondertoon en er zijn vijf verschillende bruintinten aanwezig in dit palet. Ook is er een soort grijze en een zwarte oogschaduw. De oogschaduws hebben ook verschillende finishes. Vier oogschaduws hebben een matte finish, drie oogschaduws hebben een glanzende finish en drie oogschaduws bevatten shimmer. Hierdoor kun je met dit palet goed verschillende, natuurlijke ooglooks maken.

De oogschaduws zijn zacht, maar niet poederig. De pigmentatie van de oogschaduws is super en de oogschaduws zijn makkelijk te blenden. Ook blijven de oogschaduws gedurende de dag goed zitten met een oogschaduwprimer eronder. De oogschaduws hebben wel een geur, maar de geur is niet storend of overweldigend.

Zoals eerder genoemd bevat dit palet ook de Stila smudge stick waterproof eyeliner in de kleur Damsel. Het is een donkerbruine oogpenseel, die je omhoog kunt draaien. De pigmentatie van deze eyeliner is ook erg goed en het is ook zeer gemakkelijk om aan te brengen. Je hoeft niet hard te drukken om kleur op je oogleden te krijgen. Het is zeker waterproof. Als je bijvoorbeeld uit de douche komt, kan het nog op je oogleden zitten. Helaas is het draaigedeelte van de mijne stuk, dus ik kan moeilijk het potlood ophoog draaien. Dit vind ik wel erg jammer.
Ik ben heel erg blij met het feit dat ik toch besloten heb om dit palet te kopen. Het is namelijk vrij prijzig, maar het is elke cent waard geweest. De oogschaduws zijn super. Ze zijn zacht en goed gepigmenteerd. Ook zijn zij gemakkelijk te blenden. De smudge stick is eveneens super. Ook bij deze is de pigentatie goed en het is gemakkelijk aan te brengen. Het is zeker waterproof en blijft de gehele dag goed zitten. Ik maakte mij eerst zorgen over de verpakking, maar tot nu toe is er geen enkele oogschaduw gebroken. Het how-to boekje heeft ook zijn nut bewezen en ik heb al verschillende mooie looks kunnen maken met dit palet. Helaas is dit palet en andere producten van Stila niet te koop in Nederland, maar wat zou ik graag willen dat het wel zo was!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten