woensdag 9 oktober 2013

How to: wenkbrauwen invullen.

Onze wenkbrauwen omlijsten ons gezicht. Ze zijn niet onbelangrijk, maar ze worden regelmatig vergeten. De één besteedt er meer aandacht aan, dan de ander, om verschillende redenen. Ik besteed er wel aandacht aan, omdat ik mijn haar regelmatig in een andere kleur verf. Ook vind ik de wenkbrauwen een belangrijk onderdeel van je make-up routine, want zij kunnen je hele look veranderen. Hier laat ik zien en geef ik aanwijzingen over hoe jij je wenkbrauwen kunt invullen.
Voor het invullen van je wenkbrauwen kun je uit verschillende producten kiezen. Je kunt kiezen uit een wenkbrauwpotlood, een oogschaduw of een poeder. Het is wat je zelf prettiger vindt om te gebruiken. Als het gaat om de kleur, kun je het beste het dichtst bij je huidige haarkleur blijven. Als je heel licht haar hebt, kun je beter een kleur kiezen dat 1 á 2 tinten donkerder is dan je haarkleur. Als je heel donker haar hebt, kun je beter een kleur kiezen dat 1 á 2 tinten lichter is dan je haarkleur. Op dit moment gebruik ik nu het liefst de eyebrowkit van Catrice, de donkerbruine kleur.
Eerst borstel ik mijn wenkbrauwen even door met een borsteltje. Voor het aanbrengen van de poeder, maak ik gebruik van de brow brush van Real Techniques. Het is een schuinafgesneden kwast en daardoor erg geschikt om je wenkbrauwen mee in te vullen. Ik begin altijd vooraan en teken eerst de onderkant van de wenkbrauw in.

Vervolgens vul ik de bovenkant van de wenkbrauw in. Ook hier begin ik vooraan en trek de lijn eerst door tot de boog en dan naar beneden tot het laatste punt van de wenkbrauw. Daarna vul ik ook de staart van de wenkbrauw verder in.
 Hierna vul ik de voorkant van de wenkbrauw in met opwaartse bewegingen. Zo veeg je de lijn aan de onderkant van de wenkbrauw uit naar boven. Als dit niet genoeg is, kun je altijd nog meer poeder op je kwast doen. Als laatste gebruik ik wenkbrauwgel om de haartjes op hun plek te houden en dan ben ik klaar.
Dit is een manier op je wenkbrauwen in te vullen. Ik hoop dat ik hier iemand mee heb kunnen helpen en ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen hoe ik mijn wenkbrauwen invul. Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten