woensdag 4 september 2013

Mijn dagelijkse kwasten voor het gezicht.

Voor een mooie applicatie heb je onder andere goede kwasten nodig. Goede kwasten maken in ieder geval het aanbrengen van make-up een stuk makkelijker. De laatste twee jaar heb ik al aardig wat kwasten verzameld. Een aantal gebruik ik dagelijks. Hier vind je een opsomming van de kwasten die ik dagelijks gebruik voor het gezicht en de reden waarom ik deze kwasten heb gekozen.

De kwast die ik gebruik voor mijn foundation is de Real Techniques Expert Face brush. Dit is een zachte kwast, waarvan de haartjes dicht op elkaar staan. Hierdoor komt er weinig product in de kwast en dat betekent meer product op je gezicht. Doordat de haartjes zo dicht op elkaar staan is het ook makkelijk om foundation samen te blenden met je huid. Deze brush geeft een mooie, natuurlijke finish aan je foundation. 
Voor concealer gebruik ik de deluxe crease brush van Real Techniques. Deze kwast is eigenlijk bedoeld voor oogmake-up, maar is ook erg geschikt voor het blenden van concealer. De kwast past precies in de binnenste ooghoek en is zacht voor de huid onder je ogen. 
De poederkwast die ik gebruik om alles af te poederen is een poederkwast van Findingcolor. Het is een grote, zachte poederkwast, waarmee je gemakkelijk je hele gezicht kunt poeder.
De Real Rechniques Blush brush gebruik ik voor het contouren en bronzen. Zoals de naam al zegt, is deze kwast eigenlijk bedoeld om blush mee aan te brengen. Ik vind deze kwast echter ook geschikt voor het contouren en bronzen, omdat deze uitloop tot een punt en de haartjes om de punt heen goed kunnen helpen met blenden. 
Wat ik wel voor blush gebruik ik de Findingcolor brush en het heeft verder geen naam. Deze kwast loop een beetje schuin af en is erg zacht. Doordat de haren van deze kwast iets verder uit elkaar staan, komt er weinig blush op de kwast. Hierdoor kun je de blush zacht aanbrengen op je wangen, dus je hoeft niet bang te zijn dat je teveel op doet. 
Als laatste heb ik een kwast voor de highlighter. Deze kwast is de Real Techniques contour brush. Het heeft de perfecte formaat voor het aanbrengen van highlighter op je jukbeenderen. Het is een ronde brush met haartjes die redelijk dicht op elkaar staan. Dit kan zorgen voor een goede pigmentatie bij het aanbrengen.
Dit zijn mijn meest recente brushes die ik gebruik. Na een tijdje zal het wel iets veranderen, maar niet veel. Binnenkort komt ook een blogpost met mijn dagelijkste kwasten voor de ogen, dus daar kunnen jullie naar uit kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten