woensdag 11 september 2013

Mijn dagelijkse kwasten voor de ogen.

Na mijn dagelijkse kwasten voor het gezicht, wilde ik ook mijn dagelijkse kwasten voor de ogen aan jullie laten zien. Dit met de reden om jullie een compleet beeld te geven van alle kwasten die ik gebruik. Hier komt een opsomming van de kwasten die ik gebruik voor mijn oogmake-up.
De kwast die ik gebruik om de oogschaduw op mijn bewegend ooglid aan te brengen, is een kwast van Teeez. Het heet de beautiful flat stiff brush. Het is een platte kwast en is ideaal om oogschaduw op je bewegend ooglid te krijgen. Het is misschien wel kleiner dan de meeste mensen gewend zijn, maar ik vind dit niet erg. De haartjes van deze brush vind ik wel iets te hard, dus misschien stap ik binnenkort over op een andere brush.
Om kleur aan te brengen in de arcadeboog gebruik ik de Real Techniques base shadow brush. Het is een soort fluffy crease brush die ideaal is voor het aanbrengen, als voor het blenden van de oogschaduw in de arcadeboog. De haartjes zijn zacht en fijn. Het is een kwast met een smalle steel dat fijn is om vast te houden.
Om kleur aan te brengen op het wenkbrauwbot en in het binnenste ooghoek gebruik ik een kwast van Essence. Helaas herinner ik mij niet meer de naam van deze kwast. Het is een basic platte oogschaduwkwast met paarse haartjes. De haartjes van deze kwast zijn ook zacht en het brengt een highlight op het wenkbrauwbot subtiel aan.
De dikke, platte kwast van Findingcolor gebruik ik voor het blenden van de oogschaduw in de arcadeboog met de oogschaduw van het wenkbrauwbot. Ik vind hem hier ideaal voor, omdat het hiervoor de juiste formaat heeft.
Met een schuine afgesneden kwast van Findincolor breng ik oogschaduw aan op de onderste en bovenste wimperrand. Deze kwast is hier heel fijn voor, omdat de kwast vrij stijf is en de haartjes dicht op elkaar staan. Hierdoor krijg je de goede pigmentatie van de oogschaduw op je wimperrand.
De oogschaduws op de onderste en eventueel bovenste wimperrand blend ik met de perfect pencil brush van Teeez. Met deze brush kan ik goed bij mijn onderste en bovenste wimperrand komen en kan ik de oogschaduw goed blenden. Ook vind ik bij deze brush de haartjes iets te hard, dus misschien ga ik binnenkort een andere pencilbrush gebruiken.
Ik hoop dat ik jullie een compleet beeld heb kunnen geven van de kwasten die ik gebruik om mijn make-up aan te brengen. Welke kwasten gebruiken jullie om jullie make-up aan te brengen? Je kan dit mij laten weten in de opmerkingen bij deze blogpost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten