donderdag 5 december 2013

Sigma Premium kit.

Na het ontvangen van een stagevergoeding voor 6 maanden hard werken, had ik besloten om mij zelf te trakteren op iets wat ik een lange tijd al graag wilde hebben. Ik besloot dat ik de Sigma Premium Kit wilde bestellen van het geld dat ik had verdiend. Ik had goede dingen gehoord over de make-up kwasten en wilde deze dan ook graag proberen. Hier lees je wat ik tot nu toe van deze kwasten vind.
Toen ik de doos opende was ik eigenlijk overweldigd door het aantal dingen dat erin zat. Niet alleen zat de Sigma Premium Kit er in, maar ook een informatieboekje over alle brushes van Sigma en een extra gift. Na het openen van de doos van de Premium kit zelf, vind je weer een informatieboekje en de leren map met de brushes. Dit informatieboekje gaat over de brushes in het desbetreffende kit.


De leren map voelt stevig aan en heeft een rits om het te sluiten. De kwasten komen eerst geheel verpakt in plastic. Je kunt ze gemakkelijk met de steel in hun houders schuiven en zo blijven ze goed in de map zitten. Het lijkt mij ideaal om mee te nemen op reis.
De Sigma Premium Kit bestaat uit 15 kwasten. Het bevat onder andere een grote poederkwast, de F20 Large Powder brush. Het is inderdaad super groot, maar ook super zacht. Het is ideaal om poeder snel over je gezicht aan te brengen. Volgens het boekje kun je er ook bronzer mee aanbrengen, maar aangezien ik niet vaak bronzer draag, gebruik ik deze alleen voor poeder.
Deze kit bevat ook de F50 Large Fluff. Deze kwast kun je gebruiken om gericht en precies highlighter aan te brengen op je wenkbrauwbot of jukbeenderen. Je kan het ook heel goed gebruiken om oogschaduw over je gehele ooglid aan te brengen.
De Sigma Premium Kit bevat ook de F10 Powder/Blush brush. Je kunt hiermee prima je t-zone mee poederen. Daar heeft het de goede formaat voor. Hij heeft ook de perfecte formaat voor een blush brush. De haren staan ook iets uit elkaar en daardoor kun je subtiel blush aanbrengen op de appels van je wangen.
Er is nog een kwast waarmee je blush aan kunt brengen en dat is de F15 Duo Fibre brush. Ik heb gehoord dat je hiermee ook foundation kunt aanbrengen. Dit heb ik nog niet geprobeerd. Hiermee kun je wel goed erg gepigmenteerde blushes subtiel aanbrengen, omdat de haren nog iets verder uit elkaar staan dan bij de F10.
Twee concealer brushes zitten in deze kit. Dat zijn de F65 Large Concealer brush en de F75 Small Concealer brush. Met de Large concealer brush blend je concealer dat je hebt aangebracht op grote gebieden van je gezicht. Het lijkt eigenlijk wel op een dunnere en smallere versie van een platte foundation kwast. Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze kwast het minst gebruik van de hele set.
De Small Concealer brush kun je gebruiken voor kleinere plekjes, waar jij je concealer nog moet blenden. Ik vind deze kwast niet geschikt voor onder de ogen. Bij het blenden ontstaan er strepen in de concealer. Ook deze kwast gebruik ik niet vaak.
Dan hebben we ook nog de F25 en de F35. De beide kwasten zijn getaperd en lopen af tot een punt. Volgens het boekje kun je ze beide gebruiken om highligher mee aan te brengen. Persoonlijk gebruik ik daar de F25 Tapered Face meer voor, vanwege het formaat van de kwast. De F35 Tapared Highlighter vind ik heel fijn om de concealer onder mijn ogen af te poederen. Hij is daarvoor zacht genoeg en heeft hier de perfecte formaat voor.
Er zijn ook drie blendingkwasten die ik alle drie heel fijn vind. Dat zijn de E35, E25 en de E45. Ze blenden oogschaduw heel goed en zijn echt fijn om mee te werken. Ook het licht aanbrengen van oogschaduw gaat met deze kwasten prima. Omdat de E45 een punt heeft, kun je hiermee heel goed gericht oogschaduw aanbrengen in de arcadeboog, waardoor je nog meer diepte kunt creƫren in je ooglook. Deze kwasten kunnen wonderen doen met je ooglook.

Er is ook de E15 Flat Definer brush. Met deze kwast kun je oogschaduw aanbrengen op de bovenste en onderste wimperrand. De kwast is hier ideaal voor, omdat de kwast plat is. Hierdoor kun je zo dicht mogelijk bij de wimperrand komen. Ook kun je deze kwast gebruiken om je wenkbrauwen mee in te vullen met poeder.
De E20 Short Shader brush is ook een multitasker. Je kunt hiermee kleur aanbrengen op je wimperranden, je kunt oogschaduw aanbrengen op kleinere plekjes van je ogen en natuurlijk ook op het bewegend ooglid.
De kit bevat ook de E10 Small Eyeliner brush. Deze kwast heeft al mijn andere eyelinerkwasten verslagen. Hij is dun, zacht en erg fijn om eyeliner mee aan te brengen. Hij is zeker niet te flexibel en ook niet te stijf, dus je kunt er prima een rechte lijn mee trekken.
Als laatste hebben wij nog de L05 Lipbrush. Het komt in een soort aparte tube. Als je de omhulsel wegtrekt, komt er een kleine kwastje tevoorschijn. Misschien wel kleiner dan de meeste mensen verwachten, waaronder ik. Echter brengt het lipstick heel goed en precies aan. Ik vind het heel fijn werken.

Ik gebruik 12 van de 15 kwasten heel regelmatig en ik vind de kwaliteit van de kwasten goed. De kwasten verliezen hun haren niet. Ook niet na of tijdens het wassen. Ze blijven zacht en je kunt goed met deze kwasten werken. Ik vind het ook fijn dat je deze kwasten ook voor andere dingen kunt gebruiken, dan voor waar ze eigenlijk bedoelt zijn. Ik ben super tevreden en ik vind deze kwasten iedere cent van mijn geld waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten