woensdag 18 december 2013

Kerstlook #2

Vandaag begin ik weer met de ogen, omdat ik weer bezig ga met oogschaduw met een kans op fall out. Ik gebruik de Essence I love stage eyeschadow base, als basis voor mijn oogschaduw. Het zorgt ervoor dat oogschaduw goed op het ooglid komt en dat het gedurende dag goed blijft zitten. Ik blend dit oogschaduwbasis met mijn ringvinger.
Vervolgens gaan we over tot de oogschaduw. Hiervoor gebruik ik de Sleek Idivine au natural pallet. Deze kun je onder andere bestellen bij Boozyshop, Alice&Jo en Enchantra. Van dit pallet pak ik de witte oogschaduw met de naam "Nougat" en breng dit aan op mijn gehele bewegend ooglid, met een platte oogschaduwkwast van Essence.

Daarna pak ik de kleur "Bark" met mijn Real Techniques base shadow brush en zet deze aan in mijn buitenste ooghoek en blend deze verder in mijn arcadeboog. Als laatste gebruik ik een fluffy blendingkwast (E35) van Sigma om het geheel te blenden.
Dat zijn de twee oogschaduws die we gaan gebruiken. Nu gaan we eyeliner aanbrengen. Hiervoor gebruik ik weer de Catrice geleyeliner in de kleur " Black Jack with Jack Black". Ik maak nu weer een winged eyeliner, maar nu iets dramatischer dan wat ik bij de vorige look heb gedaan. Ik trek de wing nu iets meer naar buiten en maak de lijn op de bovenste wimperrand iets dikker. Daarna maak ik de wing weer vast aan deze lijn en is het aanbrengen van de eyeliner ook weer gedaan.


Na het aanbrengen van de eyeliner gaan we spelen met glitter. Essence heeft nu glittereyeliners in hun assortiment en dit leek mij de juiste gelegenheid om ze te testen. Als eerste gebruikte ik de zilveren glittereyeliner met de naam "Twinkly Starlight". Ik was eerst van plan om hiermee een lijn met zilveren glitters boven het gehele zwarte eyeliner te plaatsen, maar dit lukt niet. Toen heb ik maar besloten om de glittereyeliner in de binnenste ooghoek en het begin van het ooglid aan te brengen.
In de binnenste ooghoek en het eerste gedeelte van de onderste wimperrand wilde ik graag de gouden glittereyeliner "Golden Rush" van Essence aanbrengen.
Als laatste heb ik nog zwarte oogpotlood op het laatste stuk van de onderste wimperrand gedaan en mascara aangebracht.

Ik heb dit keer foundation en concealer aangebracht en geblend met de Real Techniques Miracle Complexion sponge. Dit geeft een mooie, egale finish. Ik heb dezelfde blush van Elf gebruikt, omdat ik het zo geschikt vind voor dit tijd van het jaar. Mijn wenkbrauwen heb ik weer bijgetekend met een wenkbrauwpotlood van Essence.
Voor de lippen kun je natuurlijk zelf kiezen wat je het meest geschikt lijkt en waar jij je prettig bij voelt. Je kan bij deze look zowel een nude, als een fellere lipstick dragen. Dit keer heb ik gekozen voor een rode lipstick. Deze is 111 "Kiss Of Life" van Rimmel.
 Dit is de complete look van vandaag. Ik hoop dat het mij nog lukt om nog één look aan jullie te laten zien en beschrijven. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten