maandag 16 december 2013

Kerstlook #1

Met kerst en oud en nieuw kun je echt goed uitpakken. Niet alleen als het gaat om outfits of nagels, maar al helemaal met make-up. Het leek mij een leuk idee om een aantal fototutorials te maken. Ik wilde als eerste beginnen met make-uplooks voor Kerst. Ik had al een aantal ideeën en hier lees en zie je de uitvoering van het eerste idee. Enjoy!

Als eerste begin ik met de ogen. De reden hiervoor is dat de gouden oogschaduw, dat ik ga gebruiken, nog al wat fall out heeft. Het is namelijk vervelend om dat van je gezicht te halen, als je al foundation en poeder hebt aangebracht.
Ik begin met een gouden basis. Hiervoor gebruik ik de Maybelline 24 hr Color Tattoo in 'Eternal Gold'. Dit breng ik aan, met mijn vinger, op het gehele bewegend ooglid.  Daarover heen breng ik een oogschaduw aan van Catrice in de kleur 'Talk Like An Egyptian'. Met een platte oogschaduw kwast druk ik zachtjes deze kleur op het ooglid.

Vervolgens pak ik mijn Stila in the light pallet en pak ik de kleur 'Bliss'. Deze kleur breng ik met ruitenwisserbewegingen aan in de arcadeboog. Hiervoor gebruik ik de Real Techniques base shadow brush. Als je dit pallet niet hebt, kun je altijd een andere oogschaduw gebruiken met een neutrale, bruine kleur. Hetzelfde geldt voor de kwast. Je kant altijd een andere fluffy oogschaduw kwast gebruiken.

Uit hetzelfde pallet gebruik ik de kleur 'Sandstone'. Ik breng dit aan op het buitenste ooghoek van het ooglid, in een soort V-vorm, naar de arcadeboog. Hiervoor gebruik ik een soort pencil brush van Essence. Hierna blend ik de kleuren van het buitenste ooghoek en de arcadeboog samen met een fluffy blendingkwast (E35) van Sigma. Ook breng ik de kleur 'Sandstone' op mijn onderste wimperrand aan. Net zoals bij de kleur 'Bliss' kun je voor 'Sandstone' ook een andere donkerbruine oogschaduw gebruiken.
Daarna pak ik de zwarte geleyeliner van Catrice en maak ik een lijn op mijn bovenste wimperrand. Het is belangrijk om zo dicht mogelijk bij je wimpers te blijven. Ik maak met deze eyeliner ook een kleine wing.

Als laatste doe ik mascara op de bovenste en onderste wimpers. Hiervoor gebruik ik "They're Real' van Benefit. Natuurlijk kun je ook de mascara gebruiken, dat je normaal gesproken altijd gebruikt.
We zijn nu klaar met de ogen. Om deze ooglook een extra boost te geven, kun je er altijd voor kiezen om valse wimpers op te doen en zwarte oogpotlood aan te brengen op je waterlijn. Ik heb het zo gelaten, zoals het is.

Nu we klaar zijn met de ogen, gaan we door naar het gezicht. Ik heb niet veel bijzonders gedaan. Ik heb foundation, concealer en poeder aangebracht, zoals ik het altijd aanbreng. Ik heb gekozen om alleen blush met een shimmer aan te brengen. Geen andere highlighters of brozers, omdat er al veel gaande is op de ogen.
Mijn wenkbrauwen heb ik ingevuld met een bruine wenkbrauwpotlood en ik heb een highlighter potlood aangebracht op het wenkbrauwbot en binnenste ooghoek.
Voor de lippen heb ik gekozen voor een roze nude-kleur van Revlon. Je kan er ook voor kiezen om bij deze look rode lippenstift op te doen. Dat kan namelijk ook heel mooi zijn. Het is maar net wat je smaak is. 
Dit is de complete look. Ik hoop dat jullie een fototutorial leuk vonden. Hopelijk volgen er nog meer voor de kerst en misschien komen er ook een paar voor oud en nieuw. Ik zal in ieder geval mijn best doen. Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten