zaterdag 7 december 2013

How to: Foundation, concealen en poederen.

Iedere vrouw wil de perfecte, egale huid. Helaas is de realiteit voor de meeste van ons anders, maar gelukkig hebben wij middeltjes om dit alsnog proberen te realiseren. Deze middeltjes zijn foundations, concealers en poeders. Door deze middelen goed te gebruiken kun je zorgen voor een goede basis voor de rest van je make-up. In dit artikel lees je hoe je de producten vind die bij jou past en hoe je ze kunt aanbrengen.
Het uitkiezen van een foundation hangt af van de kleur van je huid, de ondertonen van je huid en je huidtype. Als je kijkt naar je huidskleur, kijk dan niet alleen naar je gezicht. De foundation moet ook aansluiten bij de rest van je lichaam. Dit kun je het beste doen bij daglicht. Vraag in de winkel om een tester van de foundation die je wilt kopen en probeer het uit bij daglicht. Zo zorg je ervoor dat je de juiste foundation kiest op basis van je huidskleur.
Je huid heeft ook een ondertoon. Dat kan een gele, een roze of een neutrale ondertoon hebben. Deze moet je ook matchen met je foundation. 
Bij het uitkiezen van de foundation moet je ook denken om je huidtype. Voor mensen met een droge huidtype is het beter om een foundation te kiezen die tevens de vochtbalans in je huid goed houdt en een licht glanzende finish geeft. Mensen met een vettere huidtype kunnen beter een foundation kiezen, die ervoor zorgt dat de natuurlijke oliƫn in de huid voor een gedeelte worden geabsorbeerd en eventueel een matte finish heeft. Er is voor elke huidtype wel een foundation. Als jij je huidtype weet, hoef je alleen nog een passende foundation te vinden, maar natuurlijk wel in de juiste kleur.
Het aanbrengen van foundation kun je op verschillende manieren doen. Je kunt foundation aanbrengen met een foundationkwast. Deze heb je in verschillende soorten en maten. Je keuze kan te maken hebben met de finish en de dekking die je wilt realiseren. Ik gebruik tegenwoordig de Real Techniques Buffer brush, om mijn foundation aan te brengen. Naast een kwast kun je ook een spons en natuurlijk je handen gebruiken om foundation aan te brengen.
Je kunt het beste je foundation op de plekken aanbrengen waar jij denkt dat het het meeste nodig is en dan vervolgens blenden naar de rest van het gezicht. Bij mij is dit op mijn wangen en voorhoofd. Met circulerende bewegingen blend ik de foundation naar de rest van mijn gezicht.
Als je puistjes, vlekjes en andere onregelmatigheden in je gezicht wilt wegwerken, kun je het beste een concealer kiezen die aansluit bij de kleur van je foundation.Voor onder de ogen kun je vaak wel een tint lichter doen met een (zalm)roze ondertoon, om de donkere cirkels op te heffen.
Je brengt de concealer aan met de applicator en je kunt het blenden met zowel een make-upkwast, als met een spons en je vingers. Persoonlijk doe ik het met een deppende beweging met mijn vingers, omdat de warmte ervan kan helpen om het beter te blenden. Onder de ogen wissel ik een kwast en mijn vinger wel eens af.
Na foundation en concealer is het tijd om het geheel af te poederen. Je kunt een poeder kiezen met dezelfde kleur als je foundation, maar je kan ook voor een transparante poeder kiezen. Voor gelegenheden waarbij foto's worden gemaakt, zou ik toch voor een poeder met kleur kiezen. Dit met de reden dat bij transparante poeder de kans op flashback (witte waas op het gezicht) groter is. Je kunt losse poeder of vaste poeder gebruiken. Het is maar net wat je zelf prettig vind om te gebruiken.
Voor het aanbrengen kun je weer een kwast gebruiken of je kunt ervoor kiezen om een poederdons te gebruiken. Mensen met een drogere huidtype kunnen ervoor kiezen om helemaal niet te poederen, omdat dan de droge plekken duidelijker worden. Mensen met een vettere huidtype kunnen ervoor kiezen om het gehele gezicht te poederen. Ik heb een gecombineerde huid, daarom poeder ik alleen in mijn t-zone en ik gebruik het liefst een kwast om dit te doen. Met mijn kwast druk ik de poeder op mijn huid.
Ik hoop dat ik mensen hiermee heb kunnen helpen of eventueel onduidelijkheden heb kunnen ophelderen. Je hoeft natuurlijk geen foundation en concealer te dragen, als je al een perfecte huid hebt. Voor de mensen met een minder goede huid kan dit echter een uitkomst zijn. Dragen jullie foundation, concealer en poeder?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten