vrijdag 20 december 2013

Essence Crystal Eyeliners.

Eergister zagen jullie in de Kerstlook #2 al de Essence Crystal eyeliners voorbij komen. Tijdens het maken van die look gebruikte ik ze voor de eerste keer, onder andere om te kijken hoe zij werkten. Ik had ze gekocht, omdat ik ze erg geschikt vond bij het maken van looks voor de kerst en nieuwjaar. Hier lees je wat ik tot nu toe van deze eyeliners vind.

De Essence Crystal eyeliners komen in vier verschillende kleuren. Je hebt een eyeliner met zilveren, gouden, paarse en blauwe glitters. In de beschrijving staat dat het een eyeliner is met briljante glitters, dat moet zorgen voor een fascinerend effect op de ogen. Ze zijn sinds november te koop bij Kruidvat. Ik heb de gouden, zilveren en de blauwe destijds meegenomen om te testen.

De eyeliner met de zilveren glitter heet "Twinkly Starlight". Tijdens het maken van de Kerstlook #2 wilde ik graag deze bovenop mijn winged eyeliner aanbrengen, maar dit wilde niet. Het was meer van het vloeistof dat ik aanbracht, dan de glitter. Het lijkt net of zitten er te weinig glitters in. Ik heb toen maar besloten om het product op de bouwen in de binnenste ooghoek. Dit werkte gelukkig wel.

Tijdens het maken van Kerstlook #2 gebruikte ik ook "Gold Rush", de eyeliner met de gouden glitters. Deze kon ik juist wel goed gebruiken om een lijn te zetten op de onderste wimperrand, in de binnenste ooghoek. Bij deze lijkt het ook net of zitten er meer glitters in.

Als laatste heb ik ook "Flashy Aqua", de eyeliner met de blauwe glitters. Deze heeft hetzelfde probleem als bij "Twinkly Starlight".  Er zit te weinig glitter in de eyeliner, waardoor je niet een mooie lijn mee kan maken van blauwe glitters. Je kan ook deze eyeliner wel opbouwen, door een paar keer over dezelfde lijn te gaan.
Deze Crystal eyeliners van Essence vallen mij tegen. Van eyeliners verwacht je dat je bij het maken van één lijn het gewenste effect krijgt. Dat is bij "Twinkly Starlight" en "Flashy Aqua" zeker niet het geval. Je moet het bij deze kleuren echt opbouwen. Alleen bij "Gold Rush" gaat dit goed. De glitters blijven ook niet heel lang zitten. Voor je het weet heb je ze op je wangen. Kortom zou ik ze mooi in de schappen laten liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten