woensdag 30 juli 2014

Sigma Basic Eyes kit.

Ik ben dol op make-upkwasten. Zij maken het aanbrengen van je make-up een stuk makkelijker. Ik was altijd wel tevreden met de kwasten die ik had, maar ik miste toch een paar essentiële kwasten voor het aanbrengen van oogschaduw. Ik besloot om op internet te zoeken naar een kwastenset speciaal voor oogmake-up en vond de Sigma Basics Eyes kit. Ik bestelde deze set en hier ga je lezen hoe het tot nu toe bevalt.
De Sigma Basic Eyes kit is een kwastenset met 7 verschillende soorten kwasten voor het aanbrengen en blenden van oogschaduw. De kleur van de kwastenset is zwart. De kwasten zitten in een plastic zakje in het doosje. Zo worden ze tijdens het vervoeren goed beschermd.
De kwaliteit van de kwasten zijn, zoals we gewend zijn van Sigma, goed. De kwasten voelen stevig aan en ze verliezen geen haren tijdens en na het wassen.


De eerste kwast uit het rijtje is tevens ook de enige uitzondering. Het is de enige kwast dat geen oogschaduwkwast is. Het is een eyelinerkwast. Het is een kwast waarbij de haren uitlopen tot een punt. De haren zijn synthetisch en hierdoor is het ideaal voor crême en gelproducten. Dat de haren zo staan, vind ik wel fijn. Zo kun je gemakkelijk een dunne, maar ook een dikke lijn zetten.
De volgende uit het rijtje is de E30 Pencilbrush. Ook bij deze kwast lopen de haren uit tot een punt, alleen bij deze kwast is de punt veel breder en heeft deze kwast meer haren. Het volgende verschil is dat deze kwast natuurlijke haren heeft. Met deze kwast is het erg gemakkelijk om de oogschaduw op je onderste wimperrand aan te brengen en/of te blenden.
De volgende kwast is de E40 Tapered blendingbrush. Dit is één van mijn favoriete kwasten uit de kit. Het is zo fijn om met deze kwast je oogschaduw te blenden. Het geeft een prachtig resultaat. Doordat de haren wijd uit elkaar staan, kun je een mooi zacht effect creëren in je ooglook.
 Één van de kwasten die ik nog niet had, was een platte oogschaduwkwast of een kwast waarmee je oogschaduw aanbrengt op het bewegend ooglid. Ik was heel blij, toen ik erachter kwam dat deze kit twee van zulke kwasten heeft. De twee kwasten zijn de E55 Eye Shading en de E60 Large Shader. De Eye Shading is een platte oogschaduwkwast met korte haren en de Large Shader is een platte oogschaduwkwast met lange haren. Allebei hebben ze de functie het aanbrengen van oogschaduw op het bewegend ooglid.


De laatste twee kwasten zijn de enige kwasten die schuin afgesneden zijn. De E65 Small Angle kun je voor verschillende dingen gebruiken. Je kunt het gebruiken om je wenkbrauwen in te vullen. Je kunt het gebruiken om oogschaduw heel precies op de wimperranden te plaatsen en door de synthetische haren kun je er zelfs (gel)eyeliner mee aanbrengen. Ik gebruik het voornamelijk om oogschaduw precies te plaatsen op de bovenste wimperrand.
De E70 lijkt op de E55, alleen is deze schuin afgesneden. Dit is ook een kwast dat ik vaak gebruik. Hiermee plaats ik oogschaduw gericht in de buitenste ooghoek. Het is ook één van mijn favorieten.


Ik ben super blij dat ik deze kit heb besteld. Ik heb nu het idee dat mijn kwastencollectie nu compleet is. De kwaliteit van deze kwasten is goed en hierdoor kunnen ze jaren mee. De kwasten zijn ideaal voor hetgeen ze ontworpen zijn. Ik zou deze kit aan iedereen aanraden die nog op zoek is naar goede oogschaduwkwasten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten