zondag 6 juli 2014

Essie nagellak.

Sinds een paar jaar lak ik mijn nagels. Ik heb al verschillende merken uit de drogisterij geprobeerd, maar nog niet allemaal. Ik mis nog een aantal merken in mijn collectie. Ik wilde graag een nieuw merk toevoegen aan mijn collectie en ging daarom naar de Etos in Drachten. Ik kocht drie nagellakken van Essie, want dit was één van de merken dat ik nog niet had. De kleuren die ik kocht waren: Cute as a button, Turqiose em Splash of grenadine.
De nagellakjes van Essie komen in mooi, glazen potjes. Op twee van deze potjes is de naam Essie gedrukt met witte letters en weergegeven als reliëf in het glas en bij Splash of grenaldine is het alleen als reliëf weergegeven. Waarom dit zo is, weet ik niet.
De potjes hebben een witte draaidop. Op deze draaidop vind je de sticker met de naam van de kleur. Aan deze draaidop zit de geweldige kwast. Ik ben helemaal fan van de kwasten van deze lakjes. De kwast heeft de goede lengte en is breed. De steel heeft ook de goede lengte en de dop heeft een goede houvast. Hierdoor wordt het lakken van je nagels een eitje.
De nagellak zelf is ook fijn. Het verdeelt zich goed over de nagel bij het aanbrengen, waardoor je geen last hebt van strepen. Het droogt snel, dus je kunt snel een tweede of derde laagje aanbrengen. De dekking vind ik helaas iets minder. Na twee laagjes zie ik nog steeds de wit van mijn nagels een beetje.
Essie heeft een mooie variatie aan kleuren, dus er is keuze genoeg! De lakjes lakken heel erg fijn en drogen snel. De dekking vind ik iets minder, maar daar tegenover staat dat de nagellak lang blijft zitten. Het blijft sowieso 5 dagen op zijn plek! Ik heb nu kleuren gekozen die geschikt zijn voor de lente en de zomer. Ik ga zeker weten in de herfst en winter kijken naar lakjes van Essie.

Wat is jullie favoriete merk nagellak? Je kunt mij dit laten weten in de reacties. Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten