maandag 28 juli 2014

Veet ontharingsspray voor de gevoelige huid.

Eerder heb ik de Kruidvat ontharingsspray geprobeerd, in de hoop mijn benen te ontharen in maximaal 10 minuten. Helaas was het een enorme teleurstelling. Ik heb hierna een hele tijd gewoon op de ouderwetse manier,  met scheerschuim en mesje, mijn benen geschoren. Een week geleden vond ik het wel weer tijd om weer iets nieuws te proberen. Dit keer kocht ik de Veet ontharingsspray, in de hoop dat deze mij wel zal bevallen.
Ook bij deze ontharingsspray staat er op de achterkant een beschrijving en een uitgebreide waarschuwing voor verschillende gevaren. Zo moet je het product eerst op een klein stukje huid proberen, om te kijken hoe je huid op de spray reageert. Je moet het buiten bereik van kinderen houden en voorkomen dat je het inademt, inneemt of in je ogen krijgt en nog meer van zulke waarschuwingen.
Als je de dop eraf trekt, valt er een briefje uit. Op dit briefje staat hoe je de ontharingsspray moet gebruiken, nadat je het op een klein stukje huid hebt geprobeerd. Je moet een gelijke laag sprayen op de gebieden wat je wilt ontharen. Deze laag hoeft niet dik te zijn. Vervolgens laat je de spray zo'n vijf minuten zitten. Als je pijn of irritatie voelt, moet je de spray gelijk verwijderen. Zo niet, dan kun je na de vijf minuten met de bijbehorende spatel proberen om de spray te verwijderen. Als er bij het eerste stukje nog veel haren blijven zitten, dan kun je de spray hooguit nog 5 minuten langer laten zitten. De spray mag echter niet langer dan 10 minuten op je benen blijven! Na de extra minuten de rest van de spray verwijderen, de benen afspoelen en afdrogen en je bent klaar.

 Ik heb de Veet ontharingsspray eerst geprobeerd op mijn bovenbeen. Daar voelde ik geen irritatie, dus heb ik de spray ook op de rest van mijn benen aangebracht. Na de vijf minuten heb ik een stukje spray van mijn onderbeen verwijderd, maar kwam tot de conclusie dat de spray nog iets langer moest blijven zitten. Na ongeveer 8 minuten moest ik het verwijderen, want toen ging de huid van mijn onderbenen (wat ik het vaakst moet scheren) irriteren.
 Na het verwijderen zag ik dat de fijnere haartjes van mijn bovenbenen helemaal weg waren, maar de dikkere haartjes van mijn onderbenen waren maar voor een gedeelte verwijderd. Dit vond ik wel erg jammer. Ik ging ervan uit dat deze ontharingsspray alles wel zou kunnen ontharen, maar helaas kan ik blijkbaar deze spray alleen gebruiken voor mijn bovenbenen.

Wat zijn jullie ervaringen met ontharingssprays? Er zijn vast ook wel positieve ervaringen. Jullie kunnen het ons laten weten in de opmerkingen. Bedankt voor het lezen en hopelijk tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten