maandag 1 juli 2013

Bobbi Brown Make up Manual: For everyone, from beginner to pro.

Dit is mijn eerste boek over make-up. Ik heb dit boek gekocht vanuit interesse in make-up. In mijn tienerjaren gebruikte ik weinig tot vrijwel geen make-up, maar naarmate ik ouder werd, begon de interesse te groeien. Met name na gezien te hebben (op bijvoorbeeld www.youtube.nl) wat je met make-up allemaal kan doen. Ik heb dit boek gekocht, omdat ik meer wilde leren over hoe je make-up op de juiste manier aanbrengt en hoe je bepaalde keuzes maakt als het gaat om de formule of kleur van het product.

 In de Basics legt Bobbi Brown uit waarom zij dit boek heeft geschreven en voor welke doelgroep. Daarna gaat ze over op de spullen die je (eventueel) nodig zult hebben, zoals tassen, kwasten, sponsjes enz. Ook bespreekt zij hoe je voor deze dingen moet zorgen en geeft tips hierover. Ze geeft ook aan hoe lang een product houdbaar is. Iets wat heel belangrijk is en wat wij vaak vergeten.

In de Basics heeft zij ook een gedeelte over de huid. Ze helpt je om erachter te komen wat voor huidtype je hebt en hoe je voor dit huidtype moet zorgen en hoe je deze moet beschermen. Hierna gaat ze over op make-up en ze begint met het gezicht, daarna lippen en tot slot de ogen.
Bij het gezicht bespreekt zij foundation en concealer. Ze geeft antwoord op de vraag hoe je de beste keuze maakt uit foundations en concealers op basis van jouw huid. Aan het einde van dit hoofdstuk heeft ze het ook nog over poeder, bronzer en blush en laat ze zien hoe je deze aanbrengt op je gezicht.
Bij de lippen heeft ze het met name over lipstick en lipgloss en hoe je deze aanbrengt. Ze laat dit zien door middel van een stappenplan met foto's. Ook helpt ze je hier ook met de juiste kleur lipstick kiezen en geeft ze uitleg over verschillende formules.
In het hoofdstuk over de ogen begint ze met de wenkbrauwen en hoe je deze moet vormen en invullen. Net zoals bij de lippen laat Bobbi Brown zien hoe je oogschaduw aanbrengt, door middel van een stappenplan met foto's. Als laatste bespreekt ze nog eyeliner op dezelfde manier als oogschaduw en heeft ze het nog kort over de wimpers.

Het tweede deel van het boek heet Artistry. Ze geeft met name de tip om te kijken en te luisteren naar zowel de klant als naar de professional. Ook geeft ze tips over het vinden van inspiratie. Ze bespreekt welke carrièremogelijkheden je hebt in de make-up wereld en hoe je een portfolio moet beginnen. Ook heeft ze het over wat voor spullen een professional moet hebben en wat zij moeten kennen/kunnen over verschillende applicaties in verschillende situaties, zoals een fotoshoot, tv, film enz. Als laatste heeft ze een hoofdstuk geschreven over belangrijke mensen binnen de make-up industrie en over de geschiedenis van make up.

Ik vind dit boek wel prettig om te lezen, ook al is deze in het Engels. De tips zijn erg praktisch en de stappenplannen zijn niet te moeilijk om uit te voeren. Ik heb het meeste gehad aan het eerste deel van het boek. Ik vind deze zeer leerzaam. Dit met de reden dat ik mijzelf nog zie als een beginner. Toch vind ik het tweede deel ook erg interessant.
Ik zou dit boek zeker aanraden voor iemand die net begint met make-up. Het boek van Bobbi Brown is nu te koop bij www.bol.com voor de prijs van 23,99 euro.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten