dinsdag 9 juli 2013

The Bodyshop 4-step smoky eyes: Smoky Moonstone.

Een paar weken geleden ben ik voor het eerst een kijkje gaan nemen in The Bodyshop. Ik had van een aantal mensen gehoord dat je hier fijne spulletjes kunt weghalen en besloot om zelf ook een kijkje te gaan nemen. In de winkel kwam mijn schoonzusje de '4-step smoky eyes' tegen en vroeg mij om te helpen kiezen van de kleur. De kleuren waaruit zij kon kiezen waren 'Smoky Bronze' of 'Smoky Moonstone'. Een vriendelijke verkoopster stelde voor om één van de palletjes aan te brengen bij mijn schoonzusje en ze koos voor de 'Smoky Moonstone'. Ik vond het resultaat zo mooi, dat ik dit palletje meteen heb meegenomen. Als je verder leest, kom je erachter wat ik van dit palletje vind.
Het komt in een rechthoekig, kartonnen doosje. Door een opening kun je de kwastjes zien, dat je erbij krijgt. Op de achterkant kun je de uitleg vinden over het aanbrengen van de kleuren op de juiste plaats op je ooglid. 
De oogschaduws zelf zitten in een zwart, vierkanten doosje gemaakt van plastic. Op de voorkant staat in het groot 'The Bodyshop' en aan de achterkant vind je dezelfde uitleg als op het kartonnen doosje. In het zwarte doosje vind je naast de oogschaduws ook een spiegel en ruimte om de twee kwastjes in op te bergen. Daardoor is dit palletje ook makkelijk om mee te nemen. De kwastjes zijn zacht en ook goed te gebruiken.
Ik vind de kleuren in dit palet heel mooi. Je hebt een mooie beige kleur met gouden shimmer, een bruine kleur met een bronzen shimmer en een donkerbruine kleur met een satin finish. Ook heb je een highlighter met een soort zilveren shimmer. Ondanks dat de kleuren zo mooi zijn, mis ik ook een oogschaduw met een matte finish. Toch kun je ook met deze finishes en kleuren een mooie ooglook maken.
De oogschaduws zijn redelijk gepigmenteerd. De donkerste vind ik helaas echt minder op dit gebied. Hierdoor krijg je niet echt de gewenste smokey eyes. Het is beter om de ooschaduws aan te brengen met een vochtige oogschaduwkwast voor een intensere kleur. Ook zijn de oogschaduws wat poederig en daardoor heb je bij het aanbrengen kans op fall out. Persoonlijk had ik dit vooral bij de donkerste kleur, maar ik stoorde mij er weinig aan bij het maken van de ooglook. Ook blijft het gedurende dag redelijk zitten. Het vervaagt amper.

Over het algemeen ben ik wel tevreden over dit palletje, ook al is dit niet het beste dat ik heb. De kleuren zijn mooi, maar de donkerste oogschaduw vind ik echt minder door de fall out en pigmentatie. Daardoor is het ook lastig om een echte smokey eyes te maken. Het is ook een beetje jammer dat er geen oogschaduw is met een matte finish, maar toch kun je er nog een mooie ooglook mee maken. Voor beginners vind ik de uitleg op de achterkant erg handig. Dat is zeker een pluspunt.
Ik neem het regelmatig mee als ik op reis ga. Het is gemakkelijk om mee te nemen, omdat het niet zoveel ruimte in beslag neemt en je neemt ook meteen twee kwastjes mee die goed te gebruiken zijn.
Het '4-step smoky eyes' paletten zijn nu bij de Bodyshop te koop voor 12, 50 euro. Wees er snel bij, want het zijn limited editions!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten