woensdag 13 maart 2013

Dr. van der Hoog Purity: 2-fasen oog -en lipreinigslotion

Een goede make-up remover is belangrijk. Het maakt natuurlijk de huid schoon van alles wat wij erop smeren. Jarenlang gebruik ik de oogmake-up reinigingslotion van Niveau, maar ik wilde iets nieuws proberen. In de schappen zag ik van alles staan, maar ik kon geen keuze maken. Ik was van plan de winkel uit te lopen, maar ik besloot toch om bij de koopjes te gaan kijken. Toen vond ik het product waarover dit artikel gaat: de Dr. van der Hoog Purity: 2-fasen oog -en lipreinigslotion.

Het product is een zeepvrije lotion die je huid mild reinigt en het zou geschikt zijn voor alle huidtypen. Je moet het schudden voor gebruik, zodat de beide vloeistoffen samenkomen. Dat breng je aan op een wattenschijfje en moet je over de ogen en lippen strijken om de make up te verwijderen.  



Dit product is helemaal nieuw voor mij. Ik vond dit product zo bijzonder, dat ik het mee wilde nemen om te testen.
Ik heb het product als eerste op de ogen getest. Hij haalde de oogschaduw, mascara, maar ook gel eyeliner zonder moeite van mijn ogen. Meestal heb ik juist moeite om gel eyeliner van mijn ogen te krijgen, dus dit is zeker een pluspunt. Het laat voor mijn gevoel wel een vettig gevoel achter op mijn oogleden. Dit vind ik niet erg prettig.
Na de ogen waren de lippen aan de beurt. Met lipliner en lipstick heeft dit product geen problemen. Met één veeg haalt hij het grootste gedeelte er af. Je hoeft dus niet over je lippen te wrijven om alles eraf te krijgen. Na het gebruik voelen mijn lippen nog wel zacht aan, dus het droogt de lippen niet uit. Op mijn lippen laat hij geen vettig laagje achter. Ik vind persoonlijk dat dit product voor mij geschikter is voor de lippen, dan voor de ogen. Dat heeft de reden dat ik het vettig laagje, die het na gebruik achterlaat, niet prettig vind.

Het product heb ik gekocht in de Kruidvat. Normaal gesproken is het te koop voor 7,99 euro, wat wel duur is. Als je toch nieuwsgierig bent naar dit soort product, dan kun je ook kijken bij het merk Niveau. Die heeft nu een soortgelijk product uitgebracht. Het heet de dubble effect oogmake-up remover.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten