maandag 5 mei 2014

Mijn ontspanningsroutine.

Het is belangrijk om zo nu en dan te ontspannen. Het is belangrijk dat jij jezelf eens flink verwent met de dingen die je fijn vindt. Ik probeer dit een paar keer in de week te doen, om los te komen van eventuele spanningen, drukte en stress. Ik wilde graag met jullie delen wat ik zowel doe, als ik mijzelf even wil verwennen. Hier komt een lijstje met dingen die ik doe.

Het eerste wat ik doe, is muziek luisteren en verder helemaal niks doen. Ik lig dan op bed of op de bank en luister alleen naar de muziek. Helemaal niks doen, is soms lastig. Maar is zo nu en dan nodig, aangezien wij al zoveel dingen moeten doen. Boek lezen, films of youtube-filmpjes kijken zijn ook hobby's van mij die ik graag doe in mijn vrije tijd.

Om mijzelf helemaal te verwennen, neem ik graag een lange douche. Tijdens het douchen was ik mijn haar en behandel het met een masker. Ook vind ik het fijn om dan mijn huid te wassen en te scrubben. Mijn gezicht reinig ik dan diep. Als ik tijd over heb, scheer ik nog mijn benen.

Na het douchen smeer ik mij helemaal in met bodybutter -of lotion. Op mijn gezicht smeer ik dan een verzorgende masker, om het na 15 minuten eraf te spoelen. Na de masker breng ik uiteraard een dag -of nachtcrème aan.
Na het douchen, lak ik graag mijn nagels en werk ik mijn wenkbrauwen bij. Wanneer de nagels droog zijn, ben ik helemaal klaar.  Hierna voel ik mij vrijwel altijd ontspannen, rustig en helemaal klaar voor de (drukke) dagen die nog komen.

Ik raad het mensen echt aan om gewoon een ochtend, middag of avond dingen te doen, waarvan je zelf heel rustig van wordt. Je zult zien dat je na een tijdje een stuk beter voelt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten