maandag 12 mei 2014

How to: Ogen groter laten lijken.

Met make-up proberen wij wat mooi is aan ons gezicht te accentueren en wat minder mooi is te camoufleren. Wat we willen accentueren of camoufleren kan van alles zijn, zoals de huid, de neus, de mond, de wenkbrauwen, et cetera. Maar in dit artikel heb ik het over de ogen. Er zijn mensen onder ons die grotere ogen willen of grotere ogen gewoon mooier vinden. Ik laat jullie zien hoe je dit met make-up kunt realiseren.
Als eerste geef ik jullie de tip om je wenkbrauwen te epileren en regelmatig bij te houden. Door overtollige haartjes onder je wenkbrauw te verwijderen, lijkt het net of er meer ruimte is tussen het oog en de wenkbrauw zelf.
Om die ruimte vervolgens te accentueren kun je een lichte oogschaduw op het wenkbrauwbot aanbrengen. Zo wordt de wenkbrauw optisch nog verder gelift.
Van boven de ogen gaan we naar onder de ogen. Wallen en donkere cirkels laten de ogen kleiner lijken, dan ze misschien zijn. Wallen kun je tegengaan door er iets kouds op te leggen, zoals koude theezakjes of komkommer. Donkere cirkels onder je ogen kun je camoufleren met concealer. Ik heb eerder een artikel geschreven over hoe je verder nog donkere cirkels kunt tegengaan. Dit artikel vind je --> hier.

Mijn derde tip is om geen donkere, maar lichte oogschaduw aanbrengen op bewegend ooglid. Donkere oogschaduw op het bewegend ooglid laten je ogen kleiner lijken. Door een lichte kleur op je bewegend ooglid en een nog lichtere kleur in je binnenste ooghoek aan te brengen, laat jij je ogen wijder lijken.
Als je een donkere eyeliner of oogpotlood onder de ogen wilt aanbrengen, kun je dit het beste onder wimperrand doen om de ogen groter te laten lijken. Een donkere oogpotlood op de waterlijn maakt je ogen kleiner. Een lichte kleur op de waterlijn laat juist je ogen groter lijken. Als je oogpotlood of eyeliner boven de ogen wilt aanbrengen, geldt hier eigenlijk dezelfde tip als onder de ogen. Donkere eyeliner of oogpotlood hoeft niet verplicht zwart te zijn. Voor een zachte ooglook kun je best een bruine of grijse oogpotlood of eyeliner gebruiken.

Als laatste tip heb ik de wimpers krullen en mascara aanbrengen. Door je wimpers te krullen en mascara aan te brengen, lijkt het net of worden je ogen meer geopend. Door eventueel nep-wimpers aan te brengen kun je dit nog verder accentueren.
Dit waren mijn tips voor het groter laten lijken van je ogen. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Hebben jullie nog meer tips of trucs om je ogen te accentueren? Zo ja, welke? Je kan het mij laten weten in de opmerkingen. Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten