zondag 14 september 2014

MAC brush cleanser.

De kwastenreiniger van Kruidvat, dat ik wekenlang heb gebruikt om mijn kwasten schoon te maken, was nu echt op. Ik heb het tot de laatste druppel opgemaakt. Net zoals met vele andere producten wilde ik graag nu een andere kwastenreiniger proberen. Het is niet zo dat ik ontevreden ben over de kwastenreiniger van Kruidvat, maar meer om te kijken of er nog betere zijn. Ik wist dat MAC een kwastenreiniger in hun assortiment heeft, dus besloot ik deze te bestellen en te testen.
De MAC brush cleanser komt in een matte, doorzichtige fles met een zwarte dop. De dop moet je indrukken voor de opening. De fles bevat 235 ml. kwastenreiniger. Op de voorkant vind je de naam en de inhoud van de fles. Op de achterkant vind je een waarschuwing en de gebruiksaanwijzing. De ingrediënten zul je hier niet vinden.
Het geheel zat eerst in een zwart, kartonnen doosje. Hierop staat bijna hetzelfde als op de fles, alleen hier vind je wel de ingrediënten.
Door de matte, doorzichtige verpakking heen, zie je dat de kwastenreiniger zelf een roze kleur heeft. De kwastenreiniger heeft verder een sterke alcohol geur.
Kwasten waarmee je met poeders hebt gewerkt, maakt deze kwastenreiniger zonder problemen schoon. Kwasten waarmee je met crèmes en vloeibare producten hebt gebruikt, zijn ook geen probleem om tussendoor goed schoon te maken. Daarnaast drogen de kwasten erg snel en zijn vrijwel meteen weer te gebruiken.
Ik ben super blij met deze kwastenreiniger. Kwasten waarbij je zowel met poeders als met crèmes of vloeibare producten hebt gewerkt, zijn geen probleem om schoon te krijgen. Persoonlijk vind ik de MAC brush cleaner beter, dan de kwastenreiniger van Kruidvat. Het nadeel is alleen dat je voor MAC brush cleanser meer betaald. Je betaald voor MAC brush cleanser 11 euro voor 235 ml, terwijl je bij Kruidvat voor een fles van 200 ml. ongeveer 3 euro betaald. Hierdoor denk ik niet dat ik de MAC brush cleanser weer zou kopen, aangezien er een goedkoper alternatief is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten