vrijdag 12 september 2014

Calvin Klein Obsession.

Op een mooie, zonnige dag was ik lekker aan het shoppen met een vriendin. We waren een parfumerie voorbij gelopen en ons gesprek ging al snel over ons favoriete parfums. Zij vertelde mij dat haar favoriet, Calvin Klein Obsession, bijna op was. Net op dat moment liepen we richting de Douglas en we besloten te gaan kijken of zij deze geur hadden. We hadden geluk! Niet alleen hadden zij de parfum, maar het was ook nog eens in de aanbieding. Ik besloot ook een flacon mee te nemen, om te zien of ik dit ook een lekkere geur vind.
Ik heb een flinke flacon van 100 ml. au de parfum van deze geur. De vorm van het flacon is vrij normaal. Doordat het van doorzichtig glas is, zie je de oranje kleur van het parfum. In zijn geheel voelt de verpakking heel stevig aan. Toch zou ik het niet aanraden om het te laten vallen ;)
De geur vind ik zeer kruidig. Obsession heeft als topnoten groene noten, mandarijn, vanille, perzik, basilicum, bergamot en citroen. Als hartnoten heeft Obsession kruiden, koriander, sandelhout, oranjebloesem, jasmijn, eikenmos, ceder en roos. De basis van Obsession is amber, muskus, civet, vanille, vetiver en wierook.
Ik vind de geur zeer kruidig en volwassen. Het is niet een parfum dat ik elke dag zou dragen. Ik vind persoonlijk deze parfum meer geschikt voor de avonduren. Omdat het een au de parfum is, blijft de geur lang hangen. Dit vind ik wel prettig bij een avondje stappen of feestjes tot in de late uurtjes. Het is wel een fijne parfum, maar helaas niet een favoriet van mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten