vrijdag 14 maart 2014

Mijn haarroutine.

Ongeveer een maand geleden heb ik besloten dat ik mijn haar weer laat groeien. Kort haar was voor een tijdje leuk en praktisch, maar na een paar maanden begon ik mijn langere lokken en natuurlijke krullen te missen. In het gesprek met de kapper heb ik aangegeven dat ik gezond en sterk lang haar wilde, omdat dit eerst niet echt het geval was. Vandaar dat ik het ook kort heb laten knippen. Verschillende mensen vertelde mij dat het allemaal begint met het goed verzorgen van je haar, dus ben ik daar verschrikkelijk mijn best op gaan doen. Hier lees je wat ik allemaal doe.
Het eerste wat ik van de kapper hoorde, was dat je niet te vaak je haar moet wassen. Dit kan je haar uitdrogen. Je stript het niet alleen van vuil, maar ook van zijn natuurlijke oliën. Ik was mijn haar nu drie keer in de week. Maandag en zaterdag na het sporten was ik mijn haar en behandel ik het met conditioner en op donderdag was ik mijn haar en behandel ik het met een masker. Conditioner en masker gebruik ik om het haar gevoed te houden.
Regelmatig naar de kapper gaan is ook belangrijk als je gezond haar wilt hebben. Bij de kapper worden de gespleten punten eraf geknipt, zodat je haar niet verder splijt tijdens het groeien. Het wordt aanbevolen om na elke 6 á 8 weken naar de kapper te gaan. Voor mensen met kort haar is deze periode korter, zo'n 5 á 6 weken. Ik ga nu om de 7 á 8 weken naar de kapper.
Voor het wassen gebruik ik de Kruidvat Fruit Botanicals shampoo en conditioner voor gekleurd haar. Als masker gebruik ik de Andrelon 1 minuut masker of de Hema Nutrition Mask.

Misschien verandert mijn routine nog, naarmate mijn haar groeit. Ik hoop dat het redelijk snel de lengte krijgt, dat ik graag zou willen. Hebben jullie nog tips voor het snel laten groeien van je haar? Je kan het mij laten weten in de opmerkingen. Bedankt voor het lezen en hopelijk tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten