woensdag 15 mei 2013

Real Techniques strater set.

Goede make up brushes kunnen een hele investering zijn. Maar toch kan het hebben van goede brushes soms opwegen tegen de prijs die je betaalt. Ik had de Real Techniques core collection al. Die bevat allemaal brushes voor het gezicht. Daarna was ik op zoek naar goede brushes voor oog-make up. Ik had de Real Techniques straters set al gespot en wilde deze graag proberen. Lees verder als je wilt weten wat ik van deze brushes vond!
De Real Techniques starters set bestaat uit de 5 kwasten. Deze kwasten zijn de basic shadow brush, de brow brush, de pointed pixel brush, de deluxe crease brush en de accent brush.




De basic shadow brush is een soort fluffy kwast en is bedoelt om oogschaduw mee aan te brengen op het ooglid. Hij kan ook gebruikt worden om oogschaduw te blenden. Deze kwast gebruik ik het meest van deze set, omdat hij zo fijn werkt. De brow brush is een stevige, maar toch zachte kwast die schuin afgesneden is en uitloopt tot een punt. Hij werkt prima om je wenkbrauwen in te vullen met wenkbrauwpoeder. De pixel-point brush is een kwast die uitloopt in een punt. Hij is ontwikkelt voor het aanbrengen van eyeliner. Persoonlijk vind ik hem te dik om eyeliner mee aan te brengen. Je krijgt een dikke lijn op je bovenste ooglid en dat vind ik niet mooi. De deluxe crease brush is een vrij grote kwast en loopt een beetje getaperd af en hiermee kun je oogschaduw blenden in de arcadeboog.  Daar gebruik ik hem ook het meeste voor. De detailer brush is een hele kleine, stevige kwast. Hiermee kun je oogschaduw heel goed op kleinere gebieden bij je oog aanbrengen, zoals in de binnenste ooghoek.

Een van de voordelen van deze brushes is dat zij geen haren verliezen bij het gebruiken van de brushes of bij het wassen. Ook kunnen ze voor andere doeleinden gebruikt worden. Zo kun je de deluxe crease brush ook gebruiken om concealer onder je ogen te blenden met je foundation. De kwasten zijn ook erg zacht en prettig om te gebruiken. Ze zijn erg handig voor een beginnende gebruiker van oogschaduw. De namen van de kwasten staan er gewoon op. Een ander voordeel is dat ze voor een redelijke prijs te koop zijn en je kunt ze online bestellen. Ook komen deze kwasten met een etui, zodat ze makkelijk mee te nemen zijn. Ook kun je net zoals bij de core collection de etui omvouwen tot een standaart.

Een minpunt kan zijn dat de deluxe crease brushe voor sommige mensen te groot is. Een ander minpunt kan zijn dat deze kwasten alleen online verkrijgbaar zijn. Andere minpunten kan ik niet noemen.
De kwasten zijn voor 24,00 euro te koop bij de webshop http://www.alicejo.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten