zondag 16 februari 2014

The Bodyshop Beautifying Oil in Mango.

We waren weer aan het shoppen en we kwamen weer in The Bodyshop terecht. Ook deze winter heb ik last van een droge huid en ik wilde in The Bodyshop graag een lekker smeerseltje kopen. Ik heb al genoeg bodybutters die ik moet opmaken, dus ik besloot om die te laten staan. Mijn oog viel op de beautifying oils en ik besloot de geur 'mango' mee te nemen, omdat ik deze geur ook al fijn vond bij de scrub. Hier lees je wat ik er tot nu toe van vind.
De beautifying oils komen in flesjes met een inhoud van 100 ml. Op de voorkant staat de geur en waar je het eventueel op kunt aanbrengen. De beautifying oils kun je aanbrengen op de huid, het haar en op het gezicht.
Op de achterkant staat dat deze olie uit India komt en drie verschillende olies bevat. Weer staat hier weer waar je het op kan aanbrengen. Op het flesje kan ik niet de rest van de ingrediƫnten vinden, maar deze kun je wel vinden op de site van The Bodyshop. Wanneer je de dop eraf klikt, zie je een heel klein tuitje waar het product uit moet komen. De olie zelf heeft een hele sterke geur. Hierdoor vermoed ik dat de olie veel parfum bevat. Dit bevalt mij helemaal niet, omdat met name het huid van mijn gezicht hier erg sterk op reageert. Voor de rest is de geur niet onaangenaam.
In de winter heb ik meestal droge plekjes op mijn bovenarmen, schenen en kuiten. Op deze plekken heb ik na het douchen de beautyfying oil regelmatig aangebracht. Het is gemakkelijk aan te brengen en ook om uit te smeren. Ook trekt het vrij snel in, maar ik heb niet echt het gevoel dat het mijn huid goed verzorgt. Het zou ook een droge olie zijn, maar na gebruik heb ik toch het gevoel dat er olie aan mijn handen blijft kleven en dat ik het eraf moet wassen.
Ik heb het ook verschillende keren op zowel droog, als vochtig haar aangebracht. Op de dagen dat ik het op mijn haar heb gedaan, voelde mijn haar vetter aan. Dat voelde alles behalve prettig. Ik heb het nooit op mijn gezicht aangebracht, dus hier kan ik niets over zeggen. Door de hoeveelheid parfum wat hierin zit, durfde ik het niet aan om dit op mijn gezicht te smeren.

Het is helaas niet een product dat ik graag gebruik. Het doet niet veel voor mijn huid en het maakt mijn haar vetter. Door de hoeveelheid parfum vind ik het niet vertrouwd om op mijn gezicht te smeren. Ik merk elke week weer dat ik dit in mijn kastje laat staan. De Beautyfying Oils zijn voor 10 euro te koop bij The Bodyshop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten